1356
Pazar Tercihlerini Etkileyen Bilgiyi Anlamak

Başlangıç ve Bitiş Tarihi
01 Mayıs 2016
30 Nisan 2021
30 Nisan 2021
Türk Ortak(lar)
Koç Üniversitesi
Koordinatör
Doç. Dr. Alp ATAKAN
Bütçe
1 Milyon Avro
Desteklendiği Program ve Alan
Ufuk2020 ERC
Proje İnternet Sitesi
Üretim, yatırım ve tüketim kararlarını fiyatlar belirlemektedir. Dolayısıyla piyasaların verimli işlemesi fiyatların, tercih ve beklentileri doğru yansıtmasına bağlıdır. INFORMATIVEPROCES temel...
Bilimsel Çıktı/Ürün/Kazanım
Üretim, yatırım ve tüketim kararlarını fiyatlar belirlemektedir. Dolayısıyla piyasaların verimli işlemesi fiyatların, tercih ve beklentileri doğru yansıtmasına bağlıdır. INFORMATIVEPROCES temel araştırma projesi, piyasaya ulaşan bilgilerin fiyata nasıl yansıdığını, beklentileri daha iyi yansıtan fiyatların hangi piyasalarda oluştuğunu ve daha bilgili bireylerin ne tür piyasalarda aktif oldugunu, hazırlamış olduğu çok pazarlı bir model üzerinden anlamayı amaçlamaktadır.
Projenin cevap aradığı sorulardan bazıları şunlar:
- Pazarlar arası sürtüşmeler, müşterilerin stratejik pazar tercihlerini etkileyen bilgilerin birikimini nasıl etkiliyor?
- Bilgi birikimini engelleyen pazar kusurlarındaki mekanizmalar neler?
- Pazar iştirakçilerinin bilgileri açısından hangi pazarın fiyatları daha iyi bir istatistiksel veri durumunda?
- Pazar iştirakçilerinin fiyat kurguları iyi zamanlarda mı yoksa kötü zamanlarda mı daha doğru?
Projeden elde edilen ilk bulgular, tasarlanan modelle, yukarıdaki sorular bağlamında verimli sonuçlar elde edilebileceğini göstermektedir.